سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت پنجره دوجداره, قیمت پنجره یو پی وی سی, قیمت پنجره ارزان, قیمت بهترین پنجره دو سه جداره, قیمت پنجره ضد صرقت

رگلاژ درب پنجره فرانسوی وین تک

شنبه 98/3/11
3:36 عصر
بهرام پروهان

رگلاژ درب پنجره فرانسوی وین تک: امروزه درب و پنجره های وین تک دوجداره فرانسوی به دلیل فواید بی نظیر و زیبایی ظاهری و طول عمر مفید در صنعت ساختمان بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. تعمیرات پنجره دوجداره یک امر ضروری برای استفاده بهتر از درب و پنجره upvc و آلومینیوم می باشد و این نوع پنجره ها به گونه ای مهندسی و ساخته شده اند که توسط تعمیرکار پنجره دوجداره قابل تعمیر و رگلاژ می باشند. رگلاژ به معنای تنظیم دقیق درب و پنجره ها می باشد و در بحث درب و پنجره های دوجداره وین تک نیز کاربرد دارد و به قرار گیری دقیق و درست یراق الات و لولا در جای خود و باز و بسته شدن بدون ایراد ، اطلاق میشود.

رگلاز پنجره دوجداره

رگلاژ درب پنجره فرانسوی وین تک

حال سوالی که وجود دارد این است که رگلاژ پنجره فرانسوی وین تک چگونه انجام میشود, یکی از مهمترین قسمت های پنجره دوجداره فرانسوی، شیشه آن است که در بحث رگلاژ نیز تاثیر به سزایی دارد و تعمیرکار پنجره دوجداره با استفاده از زیر شیشه های مخصوص باعث قرار گیری درست شیشه در جای خود شده و وزن شیشه دوجداره در تمامی نقاط پنجره دوجداره پخش می شود و پنجره یو پی وی سی و آلومینیوم به خوبی باز و بسته شده و در جای خود محکم گردد.
اسپانولیت (اسپانیولت ) نیز از جمله مواردی است که باید در رگلاژ پنجره تنظیم و چک شود. زاماک و یراق الات نیز در بحث تعمیرات و رگلاژ پنجره های دوجداره نقش کلیدی را ایفا می کنند و تعمیرکار باید دقت کند که این دومورد به درستی عمل کنند، در غیر این صورت یا تعمیر شود و یا تعویض گردد.
بحث بعدی که در تعمیر و رگلاژ پنجره upvc و آلومینیوم مطرح میشود بحث لولا می باشد که به دو صورت استفاده از الن و جابه جایی توسط ابزار  مخصوص انجام می پذیرد ، البته الن در تنظیم یراق آلات و زاماک نیز کابرد دارد.

 

رگلاژ پنجره دوجداره

رگلاژ درب پنجره فرانسوی

رگلاژ لولای پنجره دوجداره

هنگامی که دستگیره پنجره فرانسویبه خوبی بسته نمی شود یا تاب دارد باید اقدام به رگلاژ لولای آن کنید. مراحل کار به دین صورت است که در ابتدای کار باید با استفاده از پیچ گوشتی آلن لولای پنجره را باز کنید و سپس با وارد کردن آن در قسمت افقی لولا مشکل پنجره را برطرف کنید. در مرحله بعد هم باید آلن 4میلیمتری را از سمت عمودی وارد کنید و به طرف عقربه های ساعت بچرخانید و سپس با محکم کردن آن مشکل لولای پنجره برطرف می شود.