سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت پنجره دوجداره, قیمت پنجره یو پی وی سی, قیمت پنجره ارزان, قیمت بهترین پنجره دو سه جداره, قیمت پنجره ضد صرقت

درب و پنجره های ترمال بریک و وزن هر متر مربع

سه شنبه 101/3/31
2:30 عصر
بهرام پروهان

درب و پنجره های ترمال بریک و وزن هر متر مربع، وزن یک مترمربع پنجره آلومینیومی به عوامل بسیاری از جمله مشخصات فنی پروفیل ، شیشه ، یراق و بستگی دارد و هریک این موارد تأثیر مستقیم بر وزن یک مترمربع پنجره آلومینیومی دارد. در ادامه به توضیح مهمترین اجزای تأثیرگذار بر وزن یک مترمربع پنجره آلومینیومی میپردازیم     . اهمیت محاسبه وزن پنجره ترمال بریک از بابت تحمل بارهای استاتیکی و دینامیکی است. بار استاتیکی مربوط به وزن شیشه و بار دینامیکی به عوامل خارجی چون وزش باد و زلزله باز می گردد. در پنجره های ترمال بریک از دو لایه شیشه استفاده می شود. پس طبیعتا چنین پنجره هایی وزن بالاتری نسبت به پنجره های معمولی دارند   .

درب و پنجره های ترمال بریک و وزن هر متر مربع

 

درب و پنجره های ترمال بریک و وزن هر متر مربع

مشخصات فنی پنجره آلومینیومی

پنجره های آلومینیومی با توجه نقشه های طراح و ابعاد شیشه خور و بازشو پروفیل با ضخامت مناسب آن انتخاب میشود که این موضوع موجب میشود که وزن یک مترمربع پنجره کاهش یا افزایش یابد. همچنین استفاده از مولین یا وادار در پنجره موجب افزایش در وزن یک مترمربع وزن آن خواهد شد. وزن یک مترمربع پنجره ترمال بریک به عوامل بسیاری از جمله مشخصات فنی پروفیل ، شیشه ، یراق و بستگی دارد و هریک این موارد تأثیر مستقیم بر وزن یک مترمربع پنجره آلومینیومی دارد. در ادامه به توضیح مهمترین اجزای تأثیرگذار بر وزن یک مترمربع پنجره آلومینیومی میپردازیم.

نوع پروفیل استفاده شده: 

پروفیل های با جنس های مختلف وزن متفاوتی دارند. از طرف دیگر پروفیل ها در ضخامت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین برای اینکه وزن هر متر مربع پنجره دو جداره را حساب کنیم ابتدا بایستی وزن هر متر طول پروفیل با توجه به جنس و ضخامت دیواره های آن مشخص شود.  

وزن گالوانیزه مورد استفاده: 

در داخل پروفیل های جهت استحکام بخشیدن به پنجره از گالوانیزه های داخلی استفاده می شود.

یراق آلات استفاده شده: 

طرح های متفاوتی از پنجره های آلومینیومی ترمال بریک وجود دارد: لولایی، کشویی و فولکس واگنی که برای هر کدام از یراق آلات خاص استفاده می شود.

وزن شیشه: 

ساختار شیشه و ضخامت آنها در وزن نهایی پنجره ترمال بریک تاثیر گذار است. تفریبا هر میل شیشه در هر متر مربع 2/5 کیلو وزن دارد یعنی یک شیشه دوجداره ای که یک جدار آن شیشه 6 میل و یک جداره دیگر آن شیشه 4 میل باشد ، در هر متر مربع وزنی معادل 25 کیلوگرم دارد.

اهمیت محاسبه وزن پنجره ترمال بریک از بابت تحمل بارهای استاتیکی و دینامیکی است. بار استاتیکی مربوط به وزن شیشه و بار دینامیکی به عوامل خارجی چون وزش باد و زلزله باز می گردد. در پنجره های ترمال بریک از دو لایه شیشه استفاده می شود. پس طبیعتا چنین پنجره هایی وزن بالاتری نسبت به پنجره های معمولی دارند.

از طرفی دیگر شیشه های مختلفی به لحاظ ساختار شکستن (ساده و سکوریت) و ضخامت مورد استفاده قرار می گیرد. این شیشه ها خود نیز وزن های مختلفی دارند و هرچه وزن شیشه بالاتر رود به پروفیل مقاومتری نیاز است. مسلما پروفیل های آهنی و چوبی مقاومت بالاتری برای تحمل وزن شیشه دارند