سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت پنجره دوجداره, قیمت پنجره یو پی وی سی, قیمت پنجره ارزان, قیمت بهترین پنجره دو سه جداره, قیمت پنجره ضد صرقت

قیمت انواع دستگیره پنجره دوجداره upvc

چهارشنبه 96/5/18
9:0 صبح
بهرام پروهان

زهوارهای جای پیچ دستگیره دوجداره باید از مقاومت کافی بر خوردار باشد که دچار شکستگی نشود و برای پنهان ماندن جای پیچ پس از نصب باید روکش پلاستیکی مخصوصی روی آن قرار داد. تولیدکنندگان قیمت انواع دستگیره پنجره دوجداره upvc را با توجه به کیفیت و استانداردها تعیین می کنند.

تولید کنندگان ، به دلیل کاهش قیمت انواع دستگیره پنجره دوجداره upvc و رقابت در بازار ارتفاع و وزن دستگیره ها کاهش می دهند و دستگیره های تو خالی با احتمال شکنندگی زیاد تولید می کنند.استفاده نکردن از پایه‌ های پلاستیکی ضخیم در تولید درب و پنجره های UPVC باعث شکسته شدن دستگیره در هنگام بستن پیچ می شود.
عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع دستگیره پنجره دوجداره upvc: استفاده از دستگیره هایی با رنگ چند لایه می باشد. رنگ کاری چند لایه این مزیت را دارد که بر اثر شستشو و ضربه خوردن، رنگ دستگیره از بین نمی‌رود. در دستگیره‌ها، استفاده از آلیاژ مناسب در شفت چهار پهلو که داخل اسپانیولت ها قرار می‌گیرد و فشار زیادی به این قسمت وارد می‌شود، باعث می‌شود شفت از حالت چهارگوش کامل خارج نشود و در نتیجه موجب افزایش طول عمر دستگیره گردد. چرخ دنده فلزی که در انتهای شفت قرار می‌گیرد باعث حرکت روان تر دستگیره شده و اهرم دستگیره در هنگام باز و بسته شدن در حالت 90 درجه قرار می‌گیرد. در دستگیره‌های پلاستیکی مناسب جهت بالا بردن مقاوت آن‌ها در قسمت اهرم در داخل آن‌ها فلز به کار می‌رود که در غیر اینصورت باعث شکست دستگیره از این ناحیه می‌گردد. جلو قفل و یا زاماک (کیپ) یکی دیگر از یراق آلات درب و پنجره دو جداره UPVC میباشد. این قطعه در عین سادگی، بسیار نقش موثری در تولید پنجره ایفا می‌کند. وزن مناسب آن13 gr بوده که در بازار با وزن 7 gr بسیار یافت می‌شود. وزن سبک این قطعه باعث ضعیف شدن و آسیب پذیر شدن آن می‌گردد. استفاده از جلو قفل نامرغوب و سبک، به دلیل فشار زیاد بسیار آسیب پذیر و باعث تغییر حالت و شکستگی شده و در نتیجه پنجره از حالت استاندارد خارج می‌گردد.
یکی از ساده ترین قطعات پنجره تک حالته لولا می‌باشد که از لحاظ فنی اختلافات حائز اهمیتی ندارد. در پنجره‌های تک حالته لولای مورد استفاده، لولای 75 mm با وزن 83 gr می‌باشد که کاهش آن باعث ضعف لولا و کاهش قیمت می‌گردد. در لولاهای بی کیفیت از مواد مصرفی لولا کاسته میشود و بصورت پوک و توخالی تولید می‌گردد که همین امر باعث ضعیف شدن لولا و تحمل و کاهش تحمل وزن میشود. در لولاهای بی کیفیت، لولاها در هنگام رنگ کاری به صورت یک لایه و ضعیف رنگ می‌شود که بر اثر کوچکترین سایش، رنگ از بین می‌رود.
سیلندر: بهترین نوع سیلندر از جنس برنج همراه با روکش آلومینیوم تهیه می گردد. نوع سیلندر مصرفی بستگی به سایز و آکس و نوع پروفیل درب دارد. باید توجه کرد که برای امنیت بیشتر در هنگام خارج کردن کلید از سیلندر قسمت اهرم مرکزی سیلندر باید از مرکز خارج گردد که در هنگام سرقت و در موقعی که درب قفل است سیلندر خارج نشود.
زبانه: طراحی زبانه در هر دو مدل کوتاه و بلند باید طوری باشد که در موقع باز و بسته شدن درب زبانه در جای خود قرار گیرد و از فشار به روی لولاها جلوگیری کند.
لولای 100 میلیمتری :که باید تحمل وزن درب را داشته باشدو حداقل باید 110 گرم وزن داشته باشد که دچار شکست نشود.

یراق آلات بیرون بازشو

با توجه به نوع یراق آلاتی که در درب و پنجره دوجداره upvc بکار می رود ، انواع مختلف بازشو قابل ساخت می باشد که انواع متداول تر آنها را در اینجا می آوریم .
تک حالت (Turn)
کلنگی یا یراق سرویسی پنجره (Tilt)
کور شدن نقطه دید از روبرو از مزایای این سیستم است . انواع اسپانیولت دار این یراق پیشنهاد می شود . ( توضیح اسپانیولت در پائین )
دو حالته(Tilt & Turn)
ویژگی این سیستم باز شدن پنجره بر روی دو محور به صورت عمودی و افقی است. این سیستم به گونه ای طراحی شده که مانع بسیار مقاومی در برابر نفوذ آب باران، گرد و غبار، آلودگی هوا و کاهش آلودگی صوتی تا 40 دسی بل با شیشه دوجداره استاندارد و70 دسی بل با شیشه 3 جداره می باشد. عدم لرزش و ایجاد صدا به هنگام شدت باد و باران و طوفان ، بالا ترین میزان صرفه جویی در هزینه های سرمایشی و گرمایشی و استفاده از حالت دوم بازشو برای عدم درگیری با پرده ها و در عین حال گردش هوا و ثابت ماندن در حالت باز در حالت دوم حتی در هنگام وزش باد و طوفان از مزایای این سیستم است . یراق آلات آلمانی برای عملکرد بهتر این سیستم بیشتر پیشنهاد می شود .
پنجره دوجداره فولکس واگنی (Tilt & Sliding)
این پنجره جایگزینی است برای پنجره کشویی . یراق آلات آن قیمت بالایی دارد اما پروفیل آن از نوع معمولی است و حداقل 50 % از پروفیل  کشویی ارزانتر است از این رو تفاوت قیمت پنجره دوجداره فولکس واگنی  آن را با پنجره های کشویی کم می کند . این نوع بازشو به همراه بازشو دوحالته از عایق ترین حالات بازشو است . این نوع یراق سایر مزایای یراق دوحالته به همراه مزایای پنجره کشویی را با هم دارد .
تاشو
به صورت آکاردئون جمع شده و در یک کنار قرار می گیرد . در پنجره ها و دربهای با عرض بیش از سه متر یا در پارتیشین هایی که یک فضا را به طور موقت از فضای دیگر جدا کرده و لزوما باید در بعضی مواقع به طور کلی جمع شوند کاربرد دارد . پروفیل و یراق آن متفاوت و از انواع دیگر پنجره ها گران تر است .
دولنگه بازشوی مولیون متحرک یا T بازشو یا فرانسوی (French)
دو لنگه آن بدون اینکه ستون یا پروفیلی وسط بماند باز می شود .