سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت پنجره دوجداره, قیمت پنجره یو پی وی سی, قیمت پنجره ارزان, قیمت بهترین پنجره دو سه جداره, قیمت پنجره ضد صرقت

پنجره عایق دوجداره مناسب مناطق گرم و خشک

دوشنبه 101/4/13
2:31 عصر
بهرام پروهان

پنجره عایق دوجداره مناسب مناطق گرم و خشک :در اقلیم های گرم و خشک میزان تعرق و تبخیر آب های سطحی و زیر زمینی بیش از بارش ها می باشد. از اینرو نیاز آبی محیط از طریق بارندگی تأمین نمی گردد.  با توجه به گرمای شدید در این مناطق بهتر است از پنجره های کوچک سایز استفاد کرد و در جلوی آنها سایه بان هایی نصب گردد.

پنجره عایق دوجداره مناسب مناطق گرم و خشک

ویژگی های معماری اقلیم گرم و خشک: 

در مناطق گرم وخشک موارد ذیل باید رعابت گردد:

– کاهش گرمای داخلی ساختمان

-محافظت از ساختمان در برابر تابش مستقیم نور خورشید با استفاده از سایه بان ها و پوشش های گیاهی مختلف.

– استفاده از جریان هوا و ایحاد دالون ها و فضاهای خالی در بین ساختمان ها جهت تهویه طبیعی هوا.

– قرار گرفتن ساختمان در حهت مخالف تابش نور خورشید.

-اجتناب از طراحی پنجره های بزرگ و استفاده از پنجره های دوجداره استاندارد با ضریب انتقال حرارتی پاینن و همچنین ایجاد سایبان های عمودی بر روی پنجره های دوجداره.

جهت پنجره دوجداره مناطق گرم و خشک حتما باید  از شیشه های دوجداره کاملا استاندارد بهمراه تزریق گاز آرگون استفاده کرد. کاز آرکون نقش قابل توحهی در پایین آوردن ضریب انتقال حرارت در شیشه دوجداره دارد.

– در این مناطق بهتر است از شیشه های رفلکس استفاده شود که گرمای خورشید را منعکس نماید و کمتر به داخل فضای خانه منتقل کند، پیشنهاد می گردد که از شیشه های دوجداره ای استفاده شود که یک جدار آن شیشه رفلکس باشد.

 در صورتیکه توانایی هزینه کردن بیشتری جهت پنجره دوجداره خود دارید می توانید از شیشه های لمنیت و یا شیشه های کنترل کننده انرژی با نام sun energy که همانند شیشه ها رفلکس عمل می کنند با این تفاوت که ضریب انتقال حرارت بسیار بسیار پایینی را دارند، استفاده کرد. با ترکیبی از شیشه های سان انرژی می توان ضریب انتقال حرارت شیشه دوجداره را تا میزان 1.8 کاهش داد این در صورتیست که ضریب انتقال حرارت در شیشه های دوجداره معمولی بالای عدد 8 می باشد.

بسیار مهم می باشد که جهت عایقی بیشتر پنجره دوجداره ، از یراق آلات دوحالته استفاده نمایید و با توجه به وجود باد و گرد و خاک استفاده از پنجره دوجداره کشویی توصیه نمی شود.