سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت پنجره دوجداره, قیمت پنجره یو پی وی سی, قیمت پنجره ارزان, قیمت بهترین پنجره دو سه جداره, قیمت پنجره ضد صرقت

درب و پنجره های ترمال بریک و نحوه نصب آن در ساختمان

سه شنبه 101/3/31
3:34 عصر
بهرام پروهان

درب و پنجره های ترمال بریک و نحوه نصب آن در ساختمان، تا قبل از آماده شدن پنجره یک قاب آهنی یا آلومینیومی توسط کارفرما به عنوان "کادر" داخل دیوار قرار می گیرد. به طوری که پس از نصب پنجره دیگر قابل رؤیت نخواهد بود. در صورتی کشویی بودن درب و پنجره های ترمال بریک، فقط شیشه های دوجداره و باکیفت که توسط کارخانه و با دستگاه های اتوماتیک تولید شده اند بر روی لنگه پنجره نصب خواهند شد. اما در صورت بازشو بودن پنجره های ترمال بریک، شیشه ها نیز همراه با درب و پنجره به محل نصب مورد نظر برده می شوند تا پس از اتمام فرایند نصب، بر روی آن نصب گردند.

درب و پنجره های ترمال بریک و نحوه نصب آن در ساختمان

 

درب و پنجره های ترمال بریک و نحوه نصب آن در ساختمان

ترمال بریک عایقی است که در قسمت خارجی چارچوب درب و پنجره قرار می گیرد. این ماده مانع از عبور حرارت و رطوبت خواهد شد. پنجره ترمال با داشتن ماده ای نارسانا در خود بر خلاف درب و پنجره های آلومینیومی نرمال، ارتباط جدار داخلی و خارجی را قطع می کند. درنتیجه مسیر انتقال انرژی حرارتی در قاب پنجره میان داخل و خارج فضای ساختمان قطع می شود و این پنجره به عنوان عایق حرارتی عمل می کند. این نوع پنجره نسبت به پنجره های معمولی از کیفیت و عملکرد بهترین برخوردار هستند و بیشترین میزان مصرف را در بین مردم دارند    . 

چگونگی نصب پنجره ترمال بریک

تا قبل از آماده شدن پنجره یک قاب آهنی یا آلومینیومی توسط کارفرما به عنوان "کادر" داخل دیوار قرار می گیرد. به طوری که پس از نصب پنجره دیگر قابل رؤیت نخواهد بود. در صورتی کشویی بودن درب و پنجره های ترمال بریک، فقط شیشه های دوجداره و باکیفت که توسط کارخانه و با دستگاه های اتوماتیک تولید شده اند بر روی لنگه پنجره نصب خواهند شد. اما در صورت بازشو بودن پنجره های ترمال بریک، شیشه ها نیز همراه با درب و پنجره به محل نصب مورد نظر برده می شوند تا پس از اتمام فرایند نصب، بر روی آن نصب گردند. توجه داشته باشید که نصب این شیشه ها بر روی درب و پنجره باید توسط تکنیسین های باتجربه انجام شود در غیر این صورت ممکن است شیشه ها به درستی در جای خود قرار نگرفته باشند و همین امر سلامت ساکنین را به خطر بیاندازد.

 شاقول بودن قاب های درب و پنجره و نمای کرتین وال در جهت و راستای عمودی سازه بوده و عامل دوم بسیار مهم و موثر در نصب، تراز بودن کار است که درواقع چهارچوب ها باید در راستای افقی سازه با دیگر مواد استفاده شده در ساخت نمای خارجی ساختمان باید در جهت و راستای افق در یک خط قرارگرفته و اصطلاحا هم راستا باشند.

از عوامل مهم دیگر در نصب نحوه اتصال است. به طریقی که قاب های درب و پنجره آلومینیومی و یا نمای کرتین وال علاوه بر اینکه درست و دقیق در جای خود باید نشسته باشد، همچنین به میزان لازم باید سفت و محکم باشد. از اینرو استفاده از تجهیزات وابزارالات کارا و دقیق و کالیبره شده و همچنین استفاده از انواع پیچ ها و اتصالات لازمه با بهترین و مرغوبترین جنس موجود در بازار بسیار حائز اهمیت است.

همچنین لازم است بدانیم که زمانی شیشه به درستی و دقیق جای خود مینشیند که قاب های درب و پنجره آلومینیومی و یا نمای کرتین وال بطور دقیق و محکم در محل مورد نظر خود قرار گرفته باشند. از اینرو نصب دقیق شیشه کاملا به نصب دقیق قاب چهارچوب مرتبط است. اما مهمترین عامل در نصب شیشه نحوه درست جابجایی آن در هنگام نصب توسط اپراتورهای ماهر است چرا که با کوچکترین خطایی در برخورد شیشه با محل نصب و یا به اشیایی دیگر در نزدیکی قاب، باعث بروز شکستگی، خط و خش و یا ترک میشود