سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت پنجره دوجداره, قیمت پنجره یو پی وی سی, قیمت پنجره ارزان, قیمت بهترین پنجره دو سه جداره, قیمت پنجره ضد صرقت

پروفیل درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک در کرج

سه شنبه 101/3/31
2:8 عصر
بهرام پروهان

پروفیل درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک در کرج،  از نظر لغوی، پروفیل به معنای ثابت بودن مقطع در طولی مشخص است. در دنیای فلزات و ساخت و ساز، پروفیل شامل انواع مختلفی است. اصلی‌ترین کاربرد پروفیل‌ها برای ساخت درب و پنجره‌های فلزی می‌باشد    پروفیل آلومینیوم ترمال بریک دارای ویژگی های بسیار زیادی میباشد و یکی از دلایل تولید پروفیل آلومینیوم ترمالبریک در ساخت انواع مدل پنجره دوجداره، وجود پارامتر های مثبتی است که این فلز را نسبت به سایر مواد اولیه مورد استفاده در ساخت پنجره ها ممتاز می کند

پروفیل درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک در کرج 

پروفیل درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک در کرج

پروفیل آلومینیومی چیست؟ 

     از نظر لغوی، پروفیل به معنای ثابت بودن مقطع در طولی مشخص است. در دنیای فلزات و ساخت و ساز، پروفیل شامل انواع مختلفی است. اصلی‌ترین کاربرد پروفیل‌ها برای ساخت درب و پنجره‌های فلزی می‌باشد.

آلومینیوم فلزی نقره‌ای رنگ با جلای فلزی، نرم، سبک و دارای قابلیت شکل‌پذیری زیاد است. از ویژگی‌های مهم آلومینیوم، سبک وزنی و قابلیت عدم زنگ‌زدگی می‌باشد. پروفیل اکستروژن آلومینیوم به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین بخش مصارف آلومینیوم به حساب می آید.

 برای تولید پروفیل آلومینیوم، ابتدا ماده اولیه را که بیلت آلومینیومی نام دارد، تحت فشار بسیار بالا و درجه حرارت مناسب قرار می‌دهند. سپس آن را از میان قالب های مخصوصی حرکت می‌دهندبه این ترتیب ماده اولیه تغییر شکل پیدا می‌کند و به اشکال مورد نظر درمی‌آید. به خاطر اعمال فرآیند حرارتی و فشار بالا روی فلز آلومینیوم، ماده اولیه کاملا تغییرشکل پیدا می‌کند و در نتیجه پروفیل آلومینیوم تولید می‌شود.

پروفیل آلومینیوم ترمال بریک دارای ویژگی های بسیار زیادی میباشد و یکی از دلایل تولید پروفیل آلومینیوم ترمالبریک در ساخت انواع مدل پنجره دوجداره، وجود پارامتر های مثبتی است که این فلز را نسبت به سایر مواد اولیه مورد استفاده در ساخت پنجره ها ممتاز می کند. اما از آنجا که آلیاژ آلومینیوم یک فلز است، انتقال حرارت نسبتاً سریع میباشد، بنابراین وقتی اختلاف دمای بین فضای داخلی و فضای بیرون زیاد باشد، انواع آلیاژهای آلومینیوم می توانند به پلی برای انتقال حرارت تبدیل شوند. به همین علت از نوار های پلی آمید در بین پروفیل آلومینیوم پنجره برای جلو گیری از اتلاف انرژی استفاده میشود. علاوه بر آن استفاده از شیشه عایق بندی شده تک جداره، دو جداره وسه جداره در عملکرد عایق صدا و گرما و سرما بسیار مهم میباشد. شیشه پنجره ترمال بریک  دارای فضایی به نام “اسپیسر” هستند. اسپیسر ها یک مانع بین پانل های شیشه ای هستند.

پروفیل آلومینیوم پنجره ترمال بریک و رفع مشکلات پنجره های قدیمی

پروفیل آلومینیوم پنجره ترمال بریک باعث شد که یکی از مشکلات اساسی در پنجره ها ی آلومینیومی قدیمی رفع شود. اما رسانا بودن قاب پنجره نیز 20 درصد از اتلاف انرژی را شامل می شود و بیشترین تاثیر را شیشه ها دارند. این مسئله پیش زمینه طراحی و تولید پروفیل آلومینیوم ترمال بریک بود که با شکست حرارتی مانع انتقال حرارت به خارج از ساختمان شود. همچنین این تفاوت دما می توانست باعث تعریق و نفوذ هوای مرطوب به فضای میانی دو جداره پنجره شود. که علاوه بر ایجاد بخار درون پنجره باعث ایجاد لک برروی آن نیز خواهد شد

انواع مختلف پنجره آلومینیومی ترمال بریک:

1. پنجره آلومینیومی ترمال بریک تک حالته و دو حالته

2. پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی یا sliding

3. پنجره آلومینیومی ترمال بریک فولکس واگنی

4. پنجره آلومینیومی ترمال بریک Lift & Slide

5. پنجره آلومینیومی ترمال بریک آکاردئونی یا Folding