سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت پنجره دوجداره, قیمت پنجره یو پی وی سی, قیمت پنجره ارزان, قیمت بهترین پنجره دو سه جداره, قیمت پنجره ضد صرقت

شیشه دوجداره چیست انواع مدلهای شیشه پنجره یو پی وی سی

شنبه 98/5/26
1:5 عصر
بهرام پروهان

شیشه دوجداره چیست انواع مدلهای شیشه پنجره یو پی وی سی:همانگونه که از نام دوجداره پیداست، شیشه دوجداره حاوی دو لایه شیشه برروی فریم بجای یک لایه شیشه می باشد. بهینه سازی مصرف انرژی به علت اضافه کردن لایه شیشه اضافی نیست، بلکه فضای خالی و هوای بین دو لایه شیشه، دلیل اساسی تشکیل عایق و بهینه سازی مصرف انرژی می باشد.شیشه های عایق دارای اهمیت زیادی هستند. طبق تحقیقات انجام شده، شیشه های ساختمان بیشترین مسئولیت را در از دادن گرما و یا نفوذ گرما به ساختمان دارنددر تابستان، یک پنجره شیشه ای، 100برابر زیادتر از یک دیوار عایق، اجازه عبور گرما به ساختمان را می دهد. همچنین، یک پنجره شیشه ای به مساحت یک متر مربع در تابستان به اندازه گرمای تولید شده به وسیله یک رادیاتور، باعث عبور گرما به درون ساختمان می شود.در زمستان،گرمای هدر رفته از پنجره های شیشه ای تک جداره حدود 10برابر زیادتر از دیوارهای عایق است.در ساختمان های معمولی، پنجره های شیشه ای حدود 40درصد از گرمای درون خانه را از دست می دهند

شیشه دوجداره

شیشه دوجداره چیست انواع مدلهای شیشه پنجره یو پی وی سی

قیمت انتقال گرما بر پایه واحدی به نام ضریب U اندازه گیری می شود.ضریب U یک شیشه با ضخامت 3میلی متر حدود 5?9اندازه گیری شده است.در مقایسه ، یک شیشه دو جداره شامل دو شیشه 3میلی متر و فضای 6میلی متری بین آنها ضریب U حدودا 3?1دارد.این میزان تقریبا نصف حالت تک جداره است که نهایتا منجر به ذخیره 50درصد گرمای منزل می شود.

فریم ها نیز مسئولیت بسیار بااهمیتی در ضریب U درب و پنجره ها دارند . یک درب و پنجره آلومینیومی معمولی دارای ضریب U معادل 10می باشد درحالی که فریم چوبی ضریب Uبرابر 2?8دهم دارد .

میزان گرمای هدر رفته با ضریب R که نشانگر مقدار ممانعت از دست رفتن گرما می باشد حساب می شود . در منطقه های سردتر ضریب R از اهمیت زیادی نسبت به ضریب U برخوردار است. طبق تحقیقات و محاسبات انجام گرفته به وسیله سازمان رتبه بندی درب و پنجره استرلیازمانی که دما 15درجه سانتی گراد کم میشود طی یک شب در یک پنجره یک متر مربعی یک جداره معادل 6?510وات انرژی خارج می شود. با نصب شیشه دوجداره به راحتی می توان از هدر رفتن نیمی از این گرما ممانعت کرد

شیشه .

علاوه بر دلایل اشاره شده در بالا دلایل دیگری روی ضریب R و ضریب U درب و پنجره موثر هستند که به بعضی از آنها اشاره می کنیم:

  •  گاز آرگون تزریق شده بین دولایه شیشه می تواند اثر بهتری در بازده گرمایی به وجود می آورد.
  • بعضی از سازنده های درب و پنجره های آلومنیمی نو بهبود بسیارزیادی در ضریب U داده اند.

به طوری که علی رغم اینکه درب و پنجره دوجداره هزینه بیشتری از درب و پنجره های تک جداره دارند، نصب درب و پنجره دوجداره سبب بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه های مربوط به انرژی چه در سرمایش و چه در گرمایش ساختمان می شود ودر مدت نه چندان طولانی سبب بازگشت هزینه های بیشتر مربوط به نصب شیشه های دو جداره می گردد. علاوه بر این شیشه های دو جداره مزایای زیر را درمقایسه با شیشه های تک جداره دارند.

  • جلوگیری از نفوذ صدای محیط خارج به درون می کند
  • جلوگیری از نفوذ گرد و خاک خارج به درون می کند
  • امنیت بیشتری دارد.
  • تنوع در طراحی و زیبایی بیشتری دارد.
  • انعطاف پذیری بیشتری دارد و می توان از انواع شیشه ها برای لایه های دوجداره استفاده نمود
  • بخار روی شیشه نمی نشیند.